Cookievoorkeuren
InstellingenIk ga akkoord

Wat er moet gebeuren staat los van wie de klant is

Gepubliceerd op : 24 juni 2021

Wederzijds vertrouwen en écht contact is uiterst belangrijk bij een gesprek over een financiële hulpvraag.

Maar wat is nou contact en wat bepaalt dat vertrouwen? En wat
draagt het bij als je als professional naadloos kunt wisselen van rol in het gesprek? In
het afsluitende Kenniscafé voor de zomer stelde het werkteam Armoede en Schulden
het schuldhulpgesprek centraal tijdens deze interactieve bijeenkomst. Met diverse
sprekers en twee workshops konden professionals, bewoners, docenten, onderzoekers
en anderen met elkaar van gedachten wisselen en ervaringen delen. 

Wanneer ligt bijvoorbeeld de focus meer op inhoud en wanneer op de persoon? Wat moet er (zo
snel mogelijk) geregeld worden? Wie doet dat dan? En hoe belangrijk is het voor de
oplossing.

Download volledige tekst


Dit artikel is onderdeel van:

Op de hoogte blijven? Schrijf u in voor de nieuwsbrief!

Door je te abonneren op onze nieuwsbrief ga je akkoord met onze privacyverklaring.